מפרילנסר לחברה- כל התורה על רגל אחת, איך עושים פיתוח עסקי אמיתי?
כולם רוצים להיות עצמאיים? אני אישית חושב שכן, אני מניח שאם אתם לו חושבים ככה, אז אתם לא צריכים להמשיך לקרוא את המאמר הזה, כנראה שהוא לא בשבילכם. הרי אם אתם לא מעוניינים לקחת את הגורל שלכם בידיים שלכם, אני באמת לא יודע איך אני יכול לתרום לכם.
בהנחה שאתם נמצאים עכשיו בשלב שבו אתם מכינים לעצמכם כרטיסי ביקור כדי לצאת לדרך עצמאית וחדשה, אנא מכם תמשיכו לקרוא את המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. אני באמת מאמין שאנחנו יכולים לתרום לכם הרבה מאוד ידע חיוני שיעזור לכם, אפילו מעט.
אם כבר הדפסתם לכם כרטיסי ביקור, אז אולי תעצרו שנייה אחת ותחשבו על זה לכמה רגעים: האם הכרטיסים שהכנתם, באמת מייצגים את המסר שאתם מעוניינים להעביר? פעמים רבות אנחנו נחפזים קדימה, להתקדם ולעשות, בדרך אנחנו שוכחים את כל הדברים שהם הרבה יותר חשובים לנו מאשר ההתקדמות עצמה. כרטיסי ביקור הם דוגמה מעולה לכך. השלמות בעשייה היא הבסיס הראשון והחשוב ביותר של עבודת שיווק ובניית עסק מקטן לגדול.
פיתוח עסקי אמיתי-
אחד הדברים המשמעותיים ביותר שניתן להגיד על הדבר הזה- בניית עסק עצמאי זה שהחלק המכריע ביותר שלו הוא פיתוח עסקי. מה זה אומר פיתוח עסקי? הכוונה היא לדרך שבה גורמים לעסק קטן או עצמאי להפוך לעסק גדול ומשגשג.
הרשו לי להבהיר את הכוונה שלי קצת יותר לעומק. בהנחה שאתם הקמתם את העסק הראשון שלכם והצלחתם להגיע למצב שבו יש לכם לקוחות משלכם, הדבר החשוב ביותר הוא לראות איך לעשות את הדברים הבאים כדי להגיע למצב שבו יש פרנסה שותפת לעסק שלכם.
אז איך גורמים לזה לקרות?
1. הכי חשוב זה לדעת להעסיק את האנשים המתאימים ביותר לתפקידים הנכונים. זה לא משנה אם הם פרילנסרים או עובדים אצלכם, העיקר הוא שתמצאו את האדם הנכון ביותר לעבודה שאתם צריכים. באמת שאין משמעות לעובדה אם זה עובד בחברה או פרילנסר, העיקר הוא שתדעו שהוא מתאים בדיוק לצרכים שלכם.
2. שיווק, שיווק ועוד פעם שיווק- הבעיה הגדולה ביותר בעסקים קטנים, היא שאין יכולת לעשות שיווק יזום בשום צורה שחושבת על העתיד של העסק. בגלל שההישרדות היא זאת שחשובה במיוחד, בדרך כלל אין מחשבה שיווקית לטווח ארוך. זאת הבעיה הגדולה ביותר וזה מה שצריך לתקן קודם כל. אם אתם מעוניינים בפיתוח העסק שלכם, אתם חייבים לחשוב קדימה בנושא פיתוח עסקי ומחשבה שיווקית מקדימה את המאוחר.
3. גיוון במוצרים- אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות בעסק קטן ששואף להתקדם קדימה זה להבין האם ניתן להגדיל את הפעילות מול כל לקוח בודד. הרי עסק קטן לא נהנה מכמות אדירה של לקוחות, אלא עובד מול לקוחות מעטים. לכן חייבים להוציא את המקסימום מכל לקוח.